به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي امروز(شنبه) در حاشيه بازديد از طرح هاي راهسازي در خوزستان اظهار داشت:۱۰درصد راه هاي كشور در خوزستان قرار دارد و اين استان از نظر اقتصادي و حمل و نقل كالا براي كشور حايز اهميت است و توجه به توانمندي ها و ظرفيت هاي موجود در بخش راه و حمل و نقل كالا در خوزستان بايد نگاه ويژه اي در اين چارچوب به استان داشته باشيم.
امير اميني با اشاره به مصوبات نشست استاندار و اعضاي شوراي حمل و نقل خوزستان با وزير راه و شهرسازي كه در ۲۱ بند مصوب شد، هدف از سفر خود را در چارچوب اين نشست اعلام كرد و افزود: مشكلات بخش راه خوزستان از نزديك مورد بررسي قرار مي گيرد و با تزريق اعتبارات مورد نياز در سريع ترين زمان ممكن، مشكلات برطرف مي شود.
وي گفت: اين مشكلات و مسايل به دقت احصا شده و در برنامه ريزي هاي وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته و برطرف مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي در سفر به خوزستان از محورهاي ارتباطي شهرستان هاي اهواز، خرمشهر، آبادان، ماهشهر، بندر امام، هنديجان، ديلم، بهبهان، رامهرمز و اميديه ديدن كرد و در جريان روند اجراي طرح هاي وزارت راه و شهرسازي و اداره كل راه و شهرسازي خوزستان در اين محورها قرار گرفت.
از جمله پروژه هايي كه پس از پل نهم اهواز مورد بازديد معاون وزير راه و شهرسازي قرار گرفت كمربندي خرمشهر- آبادان بود.
اجراي ۳۵ كيلومتري كمربندي خرمشهر- آبادان
مديركل راه و شهرسازي خوزستان توضيح داد: كمربندي خرمشهر- آبادان به طول ۳۵ كيلومتر از شلمچه شروع و به جاده آبادان - ماهشهر ختم مي شود، اين كمربندي داراي دو تقاطع در محور خرمشهر - اهواز و جاده امام صادق - اهواز است كه در سه قطعه ۱۲، ۱۵ و هشت كيلومتري ساخته مي شود.
منوچهر رحماني افزود: قطعه ۱۲ كيلومتري ۲۲۰ميليارد ريال اعتبار دارد كه شش كيلومتر آن در دست احداث است، قطعه هشت كيلومتري هم در دست ساخت بوده و قطعه ديگر هم در مرحله زيرسازي قرار دارد و به زودي روكش آسفالت آن آغاز مي شود.
وي هدف از اجراي اين طرح را اتصال شلمچه به جاده آبادان - ماهشهر عنوان كرد كه شلمچه را به جاده ساحلي كه به بندر ديلم ختم مي شود متصل مي كند و در سرعت حمل و نقل كالا و كاهش مصرف سوخت تاثير دارد.
رحماني با اشاره به بازديدهاي معاون وزير راه و شهرسازي از جاده آبادان - بندر امام و كمربندي ماهشهر - هنديجان گفت: عمليات چهار بانده كردن محور هنديجان - ديلم به طول ۴۳ كيلومتر از سال ۱۳۸۶ شروع شده و ۳۰ كيلومتر آن در مقاطع مختلف و سال هاي گذشته زير بار ترافيك رفته و ۱۰ كيلومتر انتهايي مسير منتهي به ديلم باقي مانده است.
در اين سفر معاون وزير راه و شهرسازي قول داد در يك هفته آينده ۲۰۰تن آسفالت براي اين كار اختصاص دهد و پيمانكار تا شهريور آن را تحويل دهد.
اميني همچنين از راه هاي ارتباطي بهبهان ديدن كرد كه با استانهاي فارس و بوشهر در ارتباط است و جاده آن نيازمند چهار خطه شدن است.
معاون وزير راه و شهرسازي قول داد جاده كمربندي رامهرمز و پل در دست احداث آن را در برنامه ريزي هاي وزارت راه و شهرسازي قرار دهد و مشكلات اعتباري آن برطرف شود.
نظر شما